Daisypath Anniversary tickers

WwooowW

Monday, August 15, 2011

Gelak Geli Hari Isnin :D

Hai semua..

saje nk share ngn korg semua crite2 lucu yang ira dpt dr BBM (blackberry messenger).
enjoy la ek.. gelak smbil menghilangkan tension..


Kisah I

Ini kisah pasal sepasang suami dan isteri orang asli yang tinggal di dalam hutan. Rumah dorang ni dibina di atas pokok... 2 tingkat lagi tu.Si suami kerja nya mencari makanan di hutan, sama ada dengan pergi berburu ataupun memetik buah-buah hutan. Si isteri pula tinggal mengemas dirumah.Suatu hari, Si suami pergi mencari makanan dihutan.Sedang mencari-cari. . tiba-tiba dia terjumpa cermin. Dia pon bawak balik cermin tu dan disimpankan cermin tersebut di tingkat atas rumahnya tanpa pengetahun isterinya.Setiap hari sebelum pergi keluar mencari makanan, dia akan masuk ke bilik dan melihat cerminnya. Sehinggalah satu hari, si isteri naik pelik melihat telatah suaminya tu..Maka disiasatlah bilik yang selalu dimasuki oleh suaminya..bimbang-bimbang kalau suaminya menyimpan perempuan lain di bilik tersebut tanpa pengetahuannya. .Dan punyalah terkejut beruk.. dia masuk je bilik tu.. di ternampakcermin suaminya. Oleh kerana si isteri ni tak tau cermin tu apa.. so,dia ingat orang dalam cermin tu memang perempuan simpanan suaminya.Apa lagi.. habis berlari dan meraung menangisla dia cari mak nya..Lepas berjumpa dengan maknya.. mak dia cakap nak lihat sendiriperempuan yang kononnya disembunyikan oleh suaminya tu..Lalu maknya pon masuk ke bilik tersebut.Kemudian keluar dari bilik tersebut sambil ketawa terbahak-bahak. .Isteri: Apsal mak ketawa?..Mak: Apa teruk benor selere suami ko tu.. kalau ye pon nak kawinlain.. carik la perempuan yang elok sikit.. Ini tak.. aku tengokperempuan kat bilik tu.. dah la tua.. hodoh pulak tu.. =D =))


Kisah II

Bapak : Bedah, mai sini sat. Bapak nak tunjuk sesuatu ni.
Bedah : Ya bapak, ada apa?
Bapak : Mai masuk dalam bilik pastu tolong tutup semua tirai tingkap.
Bedah : Apa???!!! (isk? bapak aku ni? lain macam jerr)
Bapak : Dengar tak bapak kata.....
Bedah : Ya bapak, Bedah dengar... cuma Bedah tak percaya apa yang bapak kata ni.
Bapak : Betulll. Bapak suruh hang masuk dalam bilik pastu tutup semua tingkap.

Bedah pun dalam ragu-ragu tu, dia ikut jugak la apa yang bapak dia suruh. Sambil tu dok pikir gak laa... apa la bapak dia nak buat, dah la berdua je kat rumah.

Bapak : Okeh... mai duduk sebelah bapak. Heh? heh...
Bedah : Eh!!! bapak, Bedah kena keluar dari bilik ni. Sat lagi mak balik...abis aaaa.
Bapak : Tak payah risau... mai duduk sini cepat!!!! Jangan bagi bapak berkasar.

Bedah pun terpaksa la duduk jugak... hati dia takleh cakap ap da... berdebar giler ahhh. Dalam kepala dok terbayang jadi apa la nanti kat dia.

Bapak : Cantikkk!!! Yiihaaa. Astalavista bebeh. Okeh, mai masuk dalam selimut bapak plak.
Bedah : Apa???!!!
Bapak : Masuk la cepat!!! Dok cakap banyak pulak. Bapak ikat mulut tu karang aaa.
Bedah :
Bapak...Bedah takut laaa. (nak nangis)
Bapak : Bedah, tengok ni

Bedah tak sanggup nak tengok... dia pejamkan mata. Dia tahu, bapak dia dok buang tebiat. Bapak dia dah gila. Kiranya, bapak dia tunjuk tu konon-konon nak intro dulu ler tu. Tapi dalam hati, Bedah teringin gak la nak tengok. Dia pun bukak la mata sikit.

Bapak : Cantik tak jam G-Shock baru bapak ni. Dia ader cahaya bila gelap(glow in the dark). Mahal nih!!! Dah, pegi keluar.

Bedah : WTF! >:O X_X


Kisah III

Seorang lelaki telah berkenalan​ dengan seorang perempuan di fb(faceboo​k). Apabila mereka telah rapat, mereka menjadi gf & bf.Tetapi masalahnya​ , mereka belum pernah berjumpa..​.Maklumlah​ lelaki itu tinggal di KL manakala perempuan itu tinggal di Johor

Pada suatu hari , lelaki itu sudah tidak sabar untuk melihat wajah perempuan itu lalu menghantar​ msg kepada makwenya..​..

Lelaki : awak , saya nk jumpa awak... saya x sabar nk lihat rupa awk.

Perempuan : betul ke? jemputlah datang ke rumah saya.

Lelaki : awak tinggal kat mne?

Perempuan : saya tinggal kat Johor.....​... No46,Jalan​ Simpang 3,0800000 , Johor

Lelaki : saya akan bertolak esok!

Keesokan harinya , lelaki itupun bertolak ke Johor untuk berjumpa dgn makwenya..​. Dalam pejalanan , mereka berbalas msg...

Perempuan : awak.... awk x sampai lagi ke? saya boring ni....

Lelaki : saya dlm prjalanan ke rumah awak laa.......​

Perempuan : ok saya akan tunggu... Miss u.. :)

Selepas beberapa jam , lelaki itu sampai ke rumah makwenya..​.Lalu mengetuk pintu rumah makwenya..​Bukannya perempuan itu yg membukanya​ tetapi ayahnya

Lelaki : pak cik..... inikah rumah Fatimah??

Pak cik : ye.. kenapa?

Lelaki : Fatimah ada ke pak cik? saya ni sahabatnya​... dtg melawat (sebenarny​a dlm hati lelaki itu berkata,, ''Aku ni balak dialah =,=' ''

Pak cik : Fatimah dh lama meninggal dunia.

Lelaki : x mungkinlah​ pak cik. saya baru msg dia tadi..

Mereka berdua terdiam sebentar..​

Bunyi telefon lelaki itu memecah kesunyian.​...

Perempuan : awak x sampai lagi ke??

Lelaki : saya sudah jumpa dgn bapa awk lpas tu dia kata awk dh meninggal dunia...

Perempuan : mmng lah saya sudah meninggal dunia

Lelaki : habis tu.. mcm mna awak boleh reply msg saya?

Perempuan : Saya guna digi! Digi kan ada di mana2.....​...

iklan.....​digi bersama mu wlaU DIMNA shja......



Kisah IV

We never knew or we never learn how stupid questions we ask every single day of our routine life :)

Bila org nampak ko baring tutup mata:
S: Ko tidur ke?
J: Tak la, aku training mcm mana nk mati nnt..
...
2. Imagine ko bawa tv ko yg rosak jmpe technician sroh repair, dia mst tanya gak:
S: nk repair tv ke?
J: Tak la,aku bosan2,so sje aku bawa tv ni jln2 sini.

3. Bila time hujan kwn ko nampak ko kluar,dia tanya:
S: Ko kluar time hujan ni?
J: Eh tak la,hujan nanti baru aku kluar.=-?

4. Time ko baru bangun tidur, trus si bodo tanya ko:
S: Ko dh bangun?
J: Ish, aku tgh tidur sambil jalan la bodo!(=|

5. Kawan ko call fon ruma ko:
S: Mana ko?
J: Sini bus stop!:/

6. Diorang nampak ko kluar dari bilik mandi basah2:
S: Ko baru mandi ke?
J: Manada, aku jatuh dlm lubang jamban td! :&

7. Ko bediri tggu lift di tingkat paling bawah skali, diorang tanya:
S: Going up kah?
J: Eh tak la,aku tgh tunggu apartment aku turun bwh ni. (y)

8. Boyfren ko g ruma ko bawa 1jambak bunga. And ko lg mau tanya dia:
S: Eeeh,bunga ke tu?
J: Tak la Ling! Paku-pakis dgn kubis la ni.X_X

9. Ko di dlm toilet, pintu bekunci, ada gak org ketuk pintu n dia tanya:
S: Ada orang tak?
J: (Suara Kiut)mne de orang! Taik yang becakap ni!!! >:/:x Bikin panas tu soalan..

No comments: